۵ فایده بازی کردن کودکان در پارک

مزایای بازی کردن کودکان در پارک

در دنیای امروز بسیاری از بازی های داخل خانه مبتنی بر “صفحه نمایش” هستند که کودکان مشتاق آن ها هستند و به راحتی با آن ها سرگرم می‌شوند، مانند تبلت، تلفن همراه و رایانه. مطمئناً این وسایل به سرگرم کردن بچه ها درصورت نیاز به انجام کارهای مهم کمک می‌کنند. در حالی که برای بردن کودک خود به پارک تلاش و زمان بیشتری لازم است که باید انجام دهید.

آیا می توانید به خاطرات خود برگردید و پارک مورد علاقه خود را به یاد آورید؟ چند بار بچه های خود را به پارک های اطراف محله خود می برید؟

زمین های بازی فضاهای ضروری هستند که کودکان می توانند خودشان باشند و ضمن رشد مهارت های شناختی، جسمی، اجتماعی و عاطفی حیاتی، ذات شاد و دوست داشتنی خود را ابراز کنند.

مزایای بازی کودک در پارک

1- پیدا کردن دوستان جدید

کودکان عاشق دیدن کودکان دیگر در پارک هستند، چه در کنار آن ها بازی کنند و یا شروع به برقراری ارتباط با آن ها کنند، بازی در پارک یک راه طبیعی برای شروع و تداوم دوستی برای کودکان است. آن ها باید یاد بگیرند که به نوبت و نیازهای دیگر کودکان احترام بگذارند. برخی از ویژگی های پارک ممکن است به یک بازی خیالی مانند ساختن قلعه منجر شود، کودکان در کنار یکدیگر تخیل خود را به کار می گیرند و با ساخت قلعه خیال خود را به واقعیت تبدیل می کنند.

2- فواید سلامتی

کودکان با بازی در هوای تازه در معرض ویتامین D قرار می گیرند. همچنین فواید قلبی عروقی بسیار زیادی دارد! تعداد زیادی از تجهیزات قرار داده شده در پارک ها مانند میله های آویزان شدن، سرسره، تاب و قاب های کوهنوردی، کودکان را در حرکت مداوم قرار می دهند. آنها یکدیگر را تعقیب می کنند و بین وسایل های بازی مختلف مشتاق می شوند تا نوبت بعدی خود را پیدا کنند. این امر به ساخت تناسب اندام و قدرت قلبی عروقی آنها کمک می کند که منجر به افزایش کلی در تناسب اندام آنها می شود. بهترین چیز در مورد فعالیت بیرون از خانه این است که کودکان احساس می کنند بیشتر از اینکه ورزش کنند، بازی می کنند.

3- مهارت های حرکتی بزرگ

وسایل های موجود در زمین بازی به کودکان کمک می کند مهارت های حرکتی بزرگ خود را پرورش دهند. مهارت های حرکتی بزرگ عضلات بزرگ بدن را درگیر می کند. کودکان باید بپرند، بالا بروند، بخزند، تاب بخورند، فشار دهند، بکشند و از میله ها در زمین بازی آویزان شوند. به عنوان مثال ، میله ها عضلات دست و انگشت را که برای گرفتن و نوشتن دست استفاده می شوند، تقویت می کنند و سپس نردبان ها و میله های مختلفی وجود دارد که  فرصت را برای بهبود تعادل و هماهنگی فراهم می‌کند. در زمین بازی کودکان می توانند روی هماهنگی چشم و دست، قدرت تنه، تعادل و رشد بازو و پا کار کنند.

5 فایده بازی کردن کودکان در پارک 1
تقویت مهارت های حرکتی بزرگ

4- مزایای حسی

پارک پر از تجربه های حسی است. وقتی کودک از وسایل زمین بازی استفاده می کند باعث تحریک بسیاری از حواس می شود. این نوسانات ورودی زیادی به سیستم وستیبولار فراهم می کنند، در حالی که فعالیت های سنگین و کوهنوردی باعث تحریک سیستم های عمقی می شوند. سیستم لامسه توسط بسیاری از اشیا طبیعی “لمسی” موجود در محیط پارک تحریک خواهد شد (به عنوان مثال برگ، پوست، شن، خاک و گل).

5 فایده بازی کردن کودکان در پارک 2
ورودی های حسی گوناگون

5- ایجاد خودتنظیمی

زمین بازی این امکان را برای بچه ها فراهم می کند تا بتوانند بدن خود را تنظیم کنند، آنها ممکن است از چرخش به سمت آسمان لذت ببرند، یا از چرخ و فلک به سرعت به این طرف و آن طرف بروند، و تعدادی هم در این صورت خوشحال می شوند که سرعت بدن خود را کم کرده و از میله ها و موانع بالا بروند.

5 فایده بازی کردن کودکان در پارک 3
ایجاد خود تنظیمی

هر کودکی حد خاصی از ورودی حسی را می تواند تحمل کند. بعضی از آنها به مدت دو دقیقه روی تاب دوام می آورند در حالی که دیگران می توانند به مدت ده دقیقه تاب بخورند. زمین بازی به کودک کمک می کند تا بفهمد چه حس هایی باعث می شود در درونشان احساس خوبی داشته باشند، چه چیزی باعث می شود که بخواهند به این طرف و آن طرف بجهند و یا آرام تر بازی کنند.

بچه ها و وسایل زمین بازی ترکیب کاملا مناسبی برای رشد و نمو هستند! با بزرگتر شدن بچه ها، ممکن است لازم باشد آنها را ترغیب کنید تا در فضای باز بازی کنند. گشت و گذار در پارک ها می تواند راهی باشد که به فرزندانتان کمک می کند از بیرون بودن لذت ببرند، چه آنها که به تنهایی بازی می کنند و چه با دوستانشان.

با تشویق فرزندان خود برای شرکت در بازی های گروهی، به آنها کمک می کنید مهارت هایی را که روزی در بزرگسالی به آن ها نیاز دارند را بیاموزند. شما به آنها کمک می کنید یاد بگیرند که بهتر فکر کنند و به آن ها می آموزید که چگونه می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، مشکلات را حل کنند، هنجارهای جامعه را درک کنند و مهارت های رهبری و استقلال خود را رشد دهند. به عبارت دیگر، شما به آنها کمک می کنید تا بزرگتر از شخصی شوند که همیشه امیدوار بوده اید باشند.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط

رسوب کلسیم در شانه

رسوب کلسیم می‌تواند در هر جایی از بدن رخ بدهد؛ اما معمولاً در مفصل شانه ایجاد می‌شود. رسوب کلسیم در