۵ فایده فیزیوتراپی در منزل

فواید فیزیوتراپی در منزل

اکتبر ماهِ جهانی فیزیوتراپی است. من به عنوان یک فیزیوتراپیست مفتخرم که جزئی از تیم بالینی هستم که به بیماران کمک می کند تا در محیطی به راحتی منزل شان بهبود یابند. من ۱۹ سال است که در مراکز توانبخشی فعالیت می کنم و به وفور مشاهده کرده ام که بیماران ما چگونه از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند می شوند.

هم اکنون به ۵ مورد کلیدی از فواید ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل اشاره خواهیم کرد:

پیشگیری از سقوط و جراحات جدی

با افزایش سن، قدرت عضلات و تعادل فرد رو به کاهش می گذارد که این امر عاملی برای افزایش خطر سقوط افراد و وارد آمدن جراحاتی جدّی به آن هاست. فیزیوتراپیست ها به منزل افراد سالمند می روند تا به ارزیابی قدرت کلّی عضلات بدن بپردازند. در وهله اول، ما به دنبال علائمی از جمله ضعف عضلانی، مشکلات تعادلی و یا تغییر در شیوه راه رفتن فرد می گردیم. فیزیوتراپیست ها از تکنیک هایی جهت اندازه گیری بیومکانیک افراد استفاده می کنند. بیومکانیک به توانایی استفاده از بدن به طور صحیح و کارا اتلاق می گردد. سپس آن ها به دنبال علائم و یا حرکاتی می گردند که احتمال ایجاد آسیب را بالا ببرد. در نتیجه به بیماران تمرینات لازم را آموزش داده و در صورت نیاز وضعیت بدنی آن ها را تصحیح می کنند.

فیزیوتراپیست های ما از برنامه های خاصی جهت کاهش ریسک افتادن افراد استفاده می کنند و از آن جا که به طور مستقیم با بیماران در ارتباط اند، برنامه های درمانی را به طور شخصی سازی شده برای هر فرد و با توجه به نیازهای هر بیمار طراحی می کنند که این امر برای بیماران فواید بسیاری را در بر دارد.

مدیریت درد

فیزیوتراپی نقشی کلیدی در مدیریت درد دارد؛ به نحوی که در حال جایگزینی با مسکّن های دارویی و غیردارویی می باشد. بر همین اساس کمپینی در ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است که از مردم و درمانگران می خواهد تا در مورد کنترل درد، فیزیوتراپی را جایگزین دارودرمانی کنند. فیزیوتراپی از فعالیت ها و وسایلی همچون یخ، تحریک الکتریکی، تحریک عصب زیر پوست، تمرین و کشش استفاده می کند تا درد بیمار تسکین یابد. فیزیوتراپیست ها فعالیت ها و دوره هایی علمی را در این زمینه می گذرانند تا بتوانند در این حیطه به ارائه خدمات درمانی بپردازند.

می‌خواهید خدمات فیزیوتراپی در منزل را از بهترین درمانگران دریافت کنید؟ برای مشاوره رایگان ثبت درخواست کنید یا تماس بگیرید.

آموزش

زمانی که برنامه درمانی طراحی شد، فیزیوتراپیست های ما روش های استفاده موثر از بدن را به بیماران و همین طور مراقبین آن ها آموزش می دهند. مراقبین بیماران در بهبود عزیزان شان نقشی کلیدی دارند. به عنوان فیزیوتراپیست، آموزش شیوه صحیح استفاده از مکانیک بدن به مراقبین بیماران برای مراقبت از خود و بیماران شان به عهده ماست. ما به بیماران و مراقبین آن ها کمک می کنیم تا عوامل خطرزای موجود در محیط منزل را شناسایی کرده و تکنیک هایی را در راستای کاهش خطر سقوط فرا گیرند؛ از جمله این عوامل می توان به برداشتن وسایلی مانند قالی و مبلمان حجیم که احتمال سقوط را بالاتر می برند اشاره کرد. هم چنین فیزیوتراپیست به مراقبین بیماران آموزش خواهد داد که چگونه بیماران را بدون این که به خود آسیبی بزنند از وضعیتی به وضعیت دیگر منتقل کنند.

یکی دیگر از موارد مربوط به فرآیند آموزش، ارزیابی بیماران برای تعیین نیاز آن ها به وسایل کمکی از جمله سطح شیب دار، دستگیره پله، عصا و واکر می باشد. ما در ارتباطی تیمی با مددجویان اجتماعی قادریم تا جهت حفظ امنیت بیماران و مراقبین آن ها، وسایل کمکی لازم را به دست آن ها برسانیم.

تقویت تحرک و بهبود از جراحی

برخی از بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و قادر به مراجعه به مراکز درمان روزانه توانبخشی نیستند، می توانند در دوره هایی کوتاه و یا بلند مدّت از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند. فیزیوراپیست به منزل شما می آید تا خدماتی را که در بیمارستان ارائه می شد را ادامه دهد. فیزیوتراپیست ما قدرت عضلانی و دامنه حرکتی مفاصل بیمار را ارزیابی نموده و اهداف اصلی خود را برگشت به سلامتی کامل و ارتقای تحرک عملکردی آن ها در منزل قرار می دهد. هم چنین فیزیوتراپیست در راستای بهبود کامل زخم های ناشی از جراحی و مخصوصاً جراحی های ارتوپدی پروتکل های درمانی مطمئنی را ارائه خواهد نمود.

به دست آوردن مجدد استقلال و ادامه دادن مسیر قبلی زندگی

در حالی که برخی از بیماران خواهان خدمات گسترده فیزیوتراپی در منزل هستند، عدّه ای دیگر از افراد به دنبال خدماتی کوتاه مدّت برای بازگشت به زندگی عادی خود هستند. فیزیوتراپیست های ما خدماتی تخصصی را در راستای افزایش استقلال افراد و ادامه زندگی عادی ارائه می دهند. ممکن است بیماری که از تنگی نفس و کاهش ظرفیت ریه خود رنج می برد احتیاج داشته باشد که دوباره تا درب خانه خود راه برود. هم چنین ما به بیمارانی که به تازگی از آنفلوانزا بهبود یافته اند و یا از بیماری های قلبی ریوی رنج می برند کمک می کند تا به زندگی سابق خود برگردند. ما بر اساس شرایط بیماران و اهداف شخصی آن ها و با بهره گیری از اعضای تیم درمان، مراقبین بیماران و پزشک، برنامه ای درمانی و کارآمد برای بهبود شرایط بیماران طراحی می کنیم.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط

رسوب کلسیم در شانه

رسوب کلسیم می‌تواند در هر جایی از بدن رخ بدهد؛ اما معمولاً در مفصل شانه ایجاد می‌شود. رسوب کلسیم در