قوانین و مقررات توان هاب

توان هاب یک وب‌سایت سلامت‌محور است که از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده‌است. باتوجه به حساسیت حوزه سلامت و تمامی ابعاد مرتبط با آن، هر گونه تعامل با توان هاب به هر منظور و هر طریقی باید در چارچوب تعهدات شفاف و روشن باشد. بنابراین، هر گونه استفاده از وب‌سایت توان هاب به این معناست که تمامی مندرجات این مستند، از طرف مخاطب سایت تماماً مطالعه و پذیرفته شده است. 

این مستند شامل حدود مسئولیت، نحوۀ استفاده از سرویس‌ها، حقوق مالکیت معنوی و ارجاع به موارد خارجی مجموعۀ توان هاب، حریم خصوصی کاربران، تغییرات توافق نامه، شرایط تولید محتوا در توان هاب، شرایط استفاده از خدمات در منزل، شرایط هزینه‌ها و پرداخت و مسئولیت کاربران توان هاب است.

 و هر گونه استفاده از تمامی امکانات و خدمات توان هاب به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، از روی سایت یا هر طریق دیگری، در چارچوب این مستند خواهد بود.

تحدید مسئولیت

مطالب وبسایت توان هاب با هدف بالا بردن سطح آگاهی عمومی نگارش و منتشر می‌شوند. لذا برای دریافت خدمات تخصصی باید از پزشک و یا درمانگر دارای کارت نظام پزشکی مشاوره گرفته شود.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که توان هاب در خصوص تأثیر مستقیم محتواها، نقل‌قول کاربران به دیگران، نقل‌قول شخص ثالث با استنتاج از محتوای توان هاب، هیچ مسئولیتی را متوجه خود نمی‌داند. استفادۀ نادرست از محتوای مندرج در توان هاب یا توصیه و برداشت اشتباه از تمامی مندرجات آن، به هر نحوی، بر عهدۀ شخص یا عامر است و درهیچ صورتی و تحت هیچ شرایطی، هیچ‌ گونه ادعا و درخواست دعوی برای مجموعۀ توان هاب مورد پذیرش نخواهد بود.

شرایط استفاده از سایت و سلب مسئولیت

محتویات وب سایت ، مانند متن، گرافیک، تصاویر و سایر موارد موجود در سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و هرگز جایگزینی برای مشاوره پزشکی ، تشخیص بیماری و یا درمان نیست. کاربران باید همواره با مشاورین پزشکی خود و یا دیگر متولیان امور بهداشتی مشورت کنند و نپرداختن به توصیه های پزشک و یا تاخیر در انجام آن به واسطه مطالب وب سایت نیست.

محتواهای ارائه‌شده در توان هاب صرفاً هدف آموزشی و ارائه آگاهی دارد و به‌هیچ‌وجه کاربرد درمان، تجویز دارو یا توصیۀ پزشکی ندارد. لذا اگر در شرایط پزشکی اورژانسی قرار دارید با پزشک خود و یا با شماره تلفن 115 تماس بگیرید.

هم چنین ما متعهد به حفظ حریم کودکان هستیم. شما باید آگاه باشید که این وب سایت برای کودکان زیر 15 سال طراحی نشده است. ما اطلاعات کاربران سایت را جمع آوری نمیکنیم و در واقع سن افراد حاضر در وب سایت را نمیدانیم.

حقوق مالکیت معنوی

تمامی مطالب ارسال شده در وب سایت تحت قوانین کپی رایت در ایران و سایر کشورهای خارجی است و سایت اجازه استفاده از این مطالب را فقط برای استفاده شخصی و غیر تجاری در صورت ذکر منبع را میدهد. چنانچه شما هریک از این شرایط و قوانین را نقض کنید مجوز استفاده شما از این مطالب به پایان میرسد و باید هرگونه کپی از این مطالب را پاک کنید.

ارجاع به موارد خارجی

توان هاب ممکن است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به افراد، خدمات، محل ارائۀ خدمات درمانی یا بهداشتی، درمانگر یا پزشک متخصص و غیرمتخصص، دارو یا مکمل غذایی، مواد غذایی، ابزار و غیره اشاره یا آن موارد را معرفی کند. این معرفی می‌تواند به هر نحو و از هر طریقی مانند تصویر و محتوای متنی باشد. کلیۀ این موارد در توان هاب با عنوان «موارد خارجی» نامیده می‌شود و توان هاب هیچ گونه مسئولیتی در خصوص موارد خارجی را متوجه خود نمی‌داند.

در صورت استفادۀ کاربر از هر یک از موارد خارجی، تمامی مسئولیت‌ها متوجه کاربر و ارائه‌دهندۀ خدمات یا محصولات است و توان هاب هیچ ادعایی را مبنی بر عدم رضایت، کیفیت، کمیت، نوع خدمات و هر گونه نارضایتی را در خصوص موارد خارجی نخواهد پذیرفت.

حریم خصوصی کاربران

حفظ حریم خصوصی کاربران یکی از موارد مهمی است که هر سایتی باید آن را در راستای رعایت قوانین و احترام به حقوق افرادی که از آن استفاده می‌کنند رعایت کند. در سایت توان هاب به برخی نکات ضروری برای حفظ حریم خصوصی کاربر اهمیت داده شده که شامل موارد زیر است: 

  1. شماره تلفن کاربر را برای احراز هویت دریافت می‌کنیم.
  2. ایمیل کاربر را برای مواردی مثل ارائهٔ خدمات به کاربرهای خارج از ایران درخواست می‌کنیم.
  3.  تاریخ تولد کاربر را برای فرستادن برخی موارد مثل تبریک پیام تولد از طریق سایت درخواست می کنیم.

تغییرات توافق‌نامه

سایت توان هاب این حق را برای خود قائل است که در هر زمانی  شرایط و قوانین ذکر شده را تغییر دهد و استفاده شما از وب سایت و سایر سرویس های توان هاب به معنای پذیرش این شرایط و مقررات است.

شرایط تولید محتوا در توان هاب

تمام تلاش تیم  تولید محتوای توان هاب، تولید محتوای کاملا اصولی و به روز در ایران است. برای این امر ما در توان هاب برای انتشار مطالب پزشکی  از قوانین خاصی پیروی می‌کنیم که در ادامه، آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • ما در انتخاب نویسنده‌هایی که برای تولید مقالات پزشکی با توان هاب همکاری می‌کنند، دقت بسیار زیادی به خرج می‌دهیم. نویسنده های توان هاب یا خودشان در حوزه های مرتبط به سلامت تحصیلات دانشگاهی دارند و یا سال‌ها در زمینه‌های مرتبط با محتوای پزشکی فعالیت کرده‌اند.
  • در تولید آن دسته از مقاله‌های پزشکی که ترکیبی از ترجمه و تالیف هستند، سعی می‌کنیم در عین وفادار ماندن به مقالات اصلی، تا حد ممکن مطالب را بومی‌سازی کنیم تا برای مخاطب ایرانی بیشتر و بهتر قابل درک باشند.
  • نویسنده‌های توان هاب سعی می‌کنند بر اساس دانش پزشکی خود بخشی از دانش ذهنی خود را وارد متن اصلی مقاله‌های ترجمه‌ای کنند تا درک آن برای مخاطب ایرانی ساده‌تر شود.
  • توان هاب خود را موظف می‌داند که تمام مطالب منتشر‌شده را از نظر صحت پزشکی بررسی کند. از‌این‌ رو مقالات به تایید آقای فربد رضایی که کارشناس ارشد مدیریت توان بخشی به شماره نظام پزشکی ک-د ۲۹۸۱ رسیده است.

شرایط استفاده از خدمات در منزل توان هاب

  1. کاربر توان هاب متعهد می شود که در زمان مراجعه متخصصین پزشکی به منزل اقدامات لازم برای تمرکز متخصص را ایجاد کند و منزل را برای انجام خدمات پزشکی  امن و آرام نگه دارد.
  2. کاربر توان هاب متهد می شود که برای دریافت خدمات در منزل نسخه پزشک را داشته باشد.
  3. کاربر توان هاب متهد می شود هزینه خدمات را بعد از انجام خدمات پزشکی و ویزیت همان روز پرداخت نماید.
  4. کاربر توان هاب می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض  متخصصین اعزامی توان هاب قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص توان هاب تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.
  5. متخصصان توان هاب متعهد هستند که به بهترین شکل ممکن از تمامی وسایل منزل بیمار مراقبت کنند و در صورت وارد آمدن هرگونه آسیبی، مسئولیت پاسخگویی به کاربر را بر عهده دارند.
  6. کاربران توان هاب پذیرفته‌اند که توان هاب به عنوان یک پلتفرم عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می‌نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می‌توانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند البته این به معنای استخدام بی‌قید و شرط هر درمانگری نیست. در واقع، توان هاب با دقت و انتخاب بسیار حساب‌شده، تنها از درمانگران حرفه‌ای و مورد اعتماد که دارای کارت نظام پزشکی معتبر و سابقه‌ی کاری قابل تأیید هستند، استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که خدمات ارائه شده در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند.

شرایط هزینه‌ها و پرداخت در توان هاب

  1. کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که به توان هاب می‌پردازد وجود ندارد.
  2. کاربر می‌پذیرد هزینۀ خدمات پزشکی قبل از اعزام متخصص پزشکی توسط تماس تلفنی مشخص می‌شود و پس از شروع خدمات پزشکی و یا ویزیت امکان تغییر در هزینه وجود ندارد.
  3. کاربر توان هاب متعهد می‌شود تنها در صورتی که قصد استفاده از خدمات توان هاب را دارد، درخواست خدمات پزشکی ارسال کند. در صورتی که کاربر پس از ارسال درخواست و پذیرش آن توسط متخصص، نسبت به لغو درخواست اقدام نماید یا در زمان و مکان تعیین‌شده برای ارائه خدمات حاضر نشود، توان هاب می‌تواند به منظور حفظ اعتبار و شهرت خود، جریمه‌ای را بر اساس تشخیص خود از حساب کاربر کسر کند یا از وی مطالبه نماید. این امر به همین ترتیب برای مواقعی که متخصص پس از پذیرش درخواست، درخواست را لغو کند یا در مکان و زمان مقرر حضور نیابد نیز صدق می‌کند.
  4. کاربر توان هاب ملزم به پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی تحت عناوینی چون سختی کار، کمک بلاعوض، قرض و غیره نیست. هرگونه پرداخت اضافی از سوی کاربر به صورت شخصی انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با توان هاب ندارد. توان هاب نه تنها این نوع پرداخت‌ها را تایید یا تشویق نمی‌کند، بلکه از کاربران می‌خواهد تا این موارد را حتماً به اطلاع توان هاب برسانند.

مسئولیت کاربران توان هاب

  1. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و توان هاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت. و توان هاب می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی توان هاب بعمل آورد.
  2. مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران توان هاب است.