فیزیوتراپی در منزل

برای آشنایی با خدمات فیزیوتراپی در منزل توان هاب در ابتدا به این پرسش پاسخ میدهیم که فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی به حیطه ای تخصصی در حوزه سلامت گفته می شود که از علومی چون بیومکانیک یا کینزیولوژی، درمان های دستی، تمرین درمانی و برق درمانی برای برگرداندن، حفظ و افزایش تحرک فیزیکی، قدرت و عملکرد کلّی بدن استفاده می کند.

فیزیوتراپیست ها به واسطه درک بهتری که از چگونگی عملکرد بدن دارند و همچنین آموزش هایی که در مورد ارزیابی، تشخیص و درمان ناتوانی ها می بینند، قادرند تا در به دست آوردن مجدد تحرک در افراد به ارائه مداخلات بپردازند. فیزیوتراپیست ها به بیماران کمک می کنند تا از آسیب ها و ناتوانی های گوناگون مانند کمردرد، گردن درد و زانو درد تا مشکلات رباطی بهبود پیدا کنند.

همچنین فیزیوتراپی در منزل بیمارانی که از پارکینسون، فلجی، سکته مغزی، ام اس و فلج مغزی رنج می برند نیز نقش دارد. فیزیوتراپیست از طریق درمان بیماران در منزل آن ها می تواند برای هر دو نوع مشکلات حاد و یا مزمن به کار رود. 

درخواست دهید!

برای مشاوره رایگان و درخواست خدمات فیزیوتراپی شماره تلفن خود را وارد کنید. با شما تماس خواهیم گرفت...

یا تماس بگیرید:

۰۹۱۲۰۷۵۲۹۲۵

فواید درمان فیزیوتراپی در منزل

در طول این سال ها فیزیوتراپی تاثیرگزاری خود در بازگرداندن سلامتی بیماران و تقویت قدرت جسمانی، عملکرد و تحرک آن ها ثابت نموده است. جهت افزایش تجربه افراد از فیزیوترابی، فیزیوتراپیست های ما به طور شخصی شما را در منزل ملاقات کرده و خدمات فیزیوتراپی را در آن جا به شما ارائه می دهند. برخی از فواید برخورداری از فیزیوتراپی در منزل عبارتند از:

  • راحتی
  • فراهم آوردن مراقبت شخصی سازی شده
  • کاهش طول دوره بهبودی
  • عدم وجود مشکلات رفت و آمد
  • مدیریت بهتر زمان
  • هزینه مناسب
  • برخورداری از حمایت خانواده و نظارت آن ها
  • با خدمات منزل اشتراکی و قابل پرداخت ما، با تمام نگرانی های خود از درمان فیزیوتراپی خداحافظی کنید
فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی در منزل

چه زمانی شما به یک فیزیوتراپیست احتیاج دارید؟

ممکن است شما آن را قاتل سبک زندگی مدرن بدانید اما زانو درد، کمردرد و گردن درد دیگر بخشی از زندگی هستند. اگر دردی خاموش شده باشد و مجدداً با انجام حرکتی خاص شروع شود، به شما توصیه می کنیم که به ملاقات یک فیزیوتراپیست بروید. همچنین شما می توانید برای برخورداری از درمانی راحت، از خدمات فیزیوتراپی در منزل ما استفاده کنید.
فیزیوتراپی شامل طیف گسترده ای از متخصصین شده و مراجعین می توانند از خدمات فیزیوتراپی در عنگام وقوع مشکلات زیر استفاده کنند:
  • مشکلات عصبی
  • مشکلات عصبی عضلانی اسکلتی
  • مشکلات قلبی عروقی
  • مشکلات تنفسی

مشکلات عصبی عضلانی اسکلتی

این مورد شامل انواع دردها از جمله کمردرد، زانو درد، آرتروز، آسیب های ورزشی و مشکلات مرتبط با کشیدگی گردن می باشد.

فلجی

آیا می دانستید با استفاده از درمان های منظم فیزیوتراپی قوام عضله افزایش یافته و بیمار مبتلا به فلجی تا حدّ امکان قادر به تحرک خواهد بود؟

پارکینسون

پارکینسون را می توان نوعی اختلال در حرکت دانست. فیزیوتراپی می تواند در کسب استقلال بیش تر در انجام کارها و همچنین تحرک بیش ترِ این دسته از بیماران نقش موثری ایفا کند.

حمله قلبی

فیزیوتراپی به کاهش ضربان قلب و فشار خون در حین استراحت و یا انجام تمرینات کمک می کند.

کمردرد

عواملی چون سبک زندگی بی تحرک، وضعیت بد ستون فقرات و مسافرت های روزانه می تواند سبب ایجاد دردهای دائمی در افراد گردد. دیگر احتیاجی نیست که با این درد زندگی کرده و خود را محدود کنید. تنها کافیست با ما در تماس باشید و اجازه دهید تا فیزیوتراپیست های ماهر ما در محیط منزل به تسکین درد شما بپردازند.

مشکلات مزمن انسدادی ریوی

فیزیوتراپی در قالب برنامه توانبخشی چند منظوره به فعالیت می پردازد و تاثیر مداخلات آن بر بیمارانی که از مشکلات مزمن انسدادی ریوی رنج می برند به خوبی مشاهده شده است.

فیزیوتراپی در کودکان

فیزیوتراپی در کمک به کودکان دارای آسیب و رساندن آن ها به حداکثر توانایی خود نقشی کلیدی را بازی کرده و به دنبال ارتقا و حفظ سلامتِ جسمی، روانی و اجتماعی کودک می باشد.

آسم

فیزیوتراپی به تمرین عضلات تنفسی می پردازد که منجر به کاهش حملات آسم شده و تنفس فرد را بهبود می بخشد.

تنفسی

حیطه گسترده دیگریست که از فیزیوتراپی در درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، مشکلات مزمن انسدادی ریوی و فیبروز کیستی بهره برده می شود.

توانبخشی پس از جراحی

اگر به تازگی یک عمل جراحی را پشت سر گذاشته اید، خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریع تر به وضعیت عادی خود بازگردید. با خدمات تخصصی فیزیوتراپی در منزل ما تحرک خود را مجدداً به دست آورید.

ما چگونه می توانیم کمک کنیم؟

فیزیوتراپیست های ما بیماران را در محیط راحت منزل شان درمان می کنند. آن ها بر اساس نیاز بیماران به ارزیابی، تشخیص و گسترش برنامه درمانی می پردازند. هر جلسه فیزیوتراپی بسته به شاخص بودنِ بیماری معمولاً یک ساعت می باشد. متخصصین ما با بهره گیری از تمرینات حرکتی ساده تا پیشرفته به تقویت وضعیت حرکتی بیمار می پردازند. 

چرا تمرینات فیزیوتراپی؟

تاثیر مثبت تمرینات فیزیوتراپی بر درمان و جلوگیری از آسیب ها و دردهای احتمالی در بیماری های گوناگون ثابت شده است.

فیزیوتراپیست ها متخصصین تعلیم دیده درمانی هستند که از این تمرینات برای تقویت عضلات و بهبود عملکرد استفاده می کنند. آن ها مشکلات هر فرد را ارزیابی کرده و سپس بهترین تمرینات فیزیوتراپی را برای تسکین دائمی درد تجویز می کنند. این تمرینات از سطح ساده تا تمرینات سطح بالای وضعیتی می باشد که به بدن کمک می کنند تا خود را ترمیم کرده و عملکرد کامل بدن بازگردد.

تنها زمانی می توانید از فواید داروهای تجویز شده توسط دکترتان بهره ببرید که آن ها را مصرف کنید؛ به همین صورت نیز اگر می خواهید شاهد تاثیرات فیزیوتراپی باشید، بایستی با حداکثر توان تمرینات تجویز شده را اجرا کنید. هم چنین فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا حالت هیجانی و روانی متعادلی داشته باشید که این امر در درمان همه جانبه امری ضروری است.

چگونه برای یک جلسه فیزیوتراپی در منزل آماده شویم؟

جلسات فیزیوتراپی در منزل به نحوی طراحی شده اند که به افراد دارای آسیب های حاد و یا حتی مزمن کمک کنند تا سریع تر بهبود یابند. اکنون به ذکر نکاتی پرداخته می شود که به شما کمک می کند تا به طور حداکثری از جلسه درمان در منزل خود بهره ببرید.

  • فضایی مناسب و بزرگ را در منزل پیدا کنید که نور و تهویه مناسبی داشته باشد. به دلیل این که فیزیوتراپیست احتمالاً وسایلی را برای تمرین به منزل شما خواهد آورد، لذا ترجیحاً فضای انتخاب شده شلوغ و به هم ریخته نباشد.
  • لباسی راحت بپوشید. دقت کنید که لباس تان از انجام حرکات بدن که به دستور فیزیوتراپیست و جهت ارزیابی تحرک و ثبات مفاصل شما انجام می گردد جلوگیری نکند.
  • به طور واضح مناطق دردناک بدن و سطح عملکردی دلخواه تان را برای فیزیوتراپیست مشخص کنید.
  • اطلاعاتی مانند چگونگی شروع درد، نوع درد و تاریخ ایجاد مشکل را در اختیار فیزیوتراپیست تان بگذارید.
  • با دقّت به تمریناتی که توسط فیزیوتراپیست برای شما تجویز می گردد نگاه کنید و اگر در ارتباط با موضوعی مطمئن نبودید سوال کنید. در اجرای تمرینات جدی باشید تا نتایج دلخواه را مشاهده کنید.

فیزیوتراپی نزدیک من

از آن جایی که در منزل به فیزیوتراپیست خود دسترسی دارید، دیگر لازم نیست نگران وقت گرفتن در کلینیک یا بیمارستان باشید. تنها عبارت (توان هاب ) را سرچ کنید و درخواست تماس دهید، کارشناسان توان هاب سریعا با شما تماس خواهند گرفت و طبق زمان دلخواه شما جلسات برقرار خواهد شد.

خیر. فیزیوتراپی نسبت به حلّ مشکلات از رویکردی علمی بهره می برد. اگرچه ممکن است از تکنیک هایی شبیه به ماساژ استفاده شود اما کلیه این فعالیت ها بر پایه مطالب آناتومیکال بنا نهاده شده اند.
این هزینه بسته به نیازها و برنامه درمانی هر مراجع متفاوت است.
خیر. متخصصین ما به منزل شما خواهند آمد تا در آسایشی از جنس منزل خودتان به ارائه درمان و خدمات بپردازند.
هر جلسه درمانی معمولا بین 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد.
بله. متخصصین ما در تمام روزهای هفته و در هر ساعتی که برای شما مناسب باشد به ملاقات شما خواهند آمد.

چرا توان هاب؟