هزینه کاردرمانی چقدر است؟

هزینه کاردرمانی

یکی از سوالات پرتکراری که برای خانواده‌های نیازمند کاردرمانی ایجاد می‌شود این است که هزینه کاردرمانی چقدر است؟ تعرفه کاردرمانی به موارد مختلفی بستگی دارد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی هزینه هر جلسه کاردرمانی و عوامل موثر بر آن بپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

هزینه هر جلسه کاردرمانی تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

هزینه جلسات کاردرمانی به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی‌توان یک نرخ کلی برای آن ارائه داد. عوامل زیر روی هزینه هر جلسه کاردرمانی اثرگذار هستند:

محل برگزاری جلسه

تاثیر محل برگزاری جلسه برهزینه کاردرمانی

معمولا هزینه کاردرمانی در منزل بیشتر از هزینه کاردرمانی در کلینیک است. با این حال شما با شرکت در کاردرمانی در منزل دیگر برای رفت و آمد هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. علاوه بر این، در وقت نیز صرفه‌جویی می‌کنید. برخی از افراد مجبور هستند مرخصی بدون حقوق بگیرند تا فرد بیمار را به کلینیک ببرند. در صورتی که با انتخاب کاردرمانی در منزل دیگر نیازی به چنین کاری نیست و می‌توانید جلسات را با توجه به وقت خود تنظیم کنید.

تعداد جلسات

تاثیر تعداد جلسه برهزینه کاردمانی

برخی از بیماران به جلسات کاردرمانی بیشتری نیاز دارند. هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه نیز افزایش می‌یابد.

نوع بیماری

تاثیر سختی بیماری بر هرینه کاردرمانی

سختی بیماری نیز روی مشخص کردن هزینه هر جلسه تاثیر می‌گذارد. مثلا ممکن است درجه بیماری یک فرد آن چنان بالا نباشد و راحت‌تر بتوان با او کار کرد. در صورتی که کار با فردی دیگر سخت‌تر باشد.

میزان تخصص کاردرمانگر

تاثیر تخصص کاردرمانگر بر هزینه کاردرمانی

کاردرمانگران می‌توانند تخصص خود را برای تمامی بیماران ارائه دهند اما برخی از کاردرمانگرها به صورت تخصصی روی یک بیماری کار می‌کنند. مثلا بعضی از آن‌ها فقط با بیماران پارکینسون کار می‌کنند. در چنین شرایطی کاردرمانگر آشنایی بیشتری با بیماری دارد و به همین دلیل بیمار زودتر به نتیجه می‌رسد. در نتیجه تعداد جلسات نیز کمتر می‌شوند. هر چند ممکن است هزینه هر جلسه بیشتر از یک کاردرمانگر معمولی باشد.

پشتیبانی

تاثیر پشتیبانی بر هزینه کاردرمانی

پشتیبانی تیمی یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند روی هزینه جلسات کاردرمانی اثر بگذارد. در صورتی که تیم پشتیبانی وجود نداشته باشد، خانواده‌ها نمی‌توانند سوالات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را به بخشی منتقل کنند. با وجود تیم پشتیبانی پیگیری جلسات، هماهنگی‌ها و… راحت‌تر انجام می‌شود.

تضمین ارائه خدمت

تاثیر تضمین خدمات کاردرمانی بر هزینه کاردرمانی

برخی از گروه‌های کاردرمانی خدمات خود را تضمین می‌کنند. به گونه ای که به شما می‌گویند اگر بعد از جلسات نتیجه نگرفتید، تمامی هزینه به شما بازگشت داده می‌شود. معمولا این گروه‌ها هزینه بالاتری دریافت می‌کنند اما کار آن‌ها تضمینی است و شما می‌توانید با خیال راحت بیمار خود را به دست آن‌ها بسپارید.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی تعرفه کاردرمانی در منزل پرداختیم و عوامل موثر بر هزینه هر جلسه را توضیح دادیم. تیم توان هاب نیز خدمات خود را به صورت تضمینی در منزل ارائه می‌دهد. کاردرمانگران مجرب تیم بسیار بادقت انتخاب می‌شوند و تمامی آن‌ها در زمینه کاری خود سال ها تجربه دارند. برای دریافت خدمات کاردرمانی در منزل می توانید با کاردرمانگران توان هاب ارتباط برقرار نمایید.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط