گفتاردرمانی در منزل در تهران

گفتاردرمانی در منزل در تهران

دختر بچه درحالا گفتار درمانی

فهرست

استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل در تهران، بهترین روش برای کسانی است که به هر دلیلی نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ زیرا این روش، از همه تکنیک‌ها، تمرینات و ابزارهای درمان حضوری، برای رفع مشکلات گفتاری استفاده می‌کند. مراکز مختلفی در تهران وجود دارند که خدمات گفتاردرمانی در منزل را ارائه می‌دهند؛ با این حال، خدمات، تعرفه‌ها و کیفیت این مراکز می‌تواند با هم تفاوت داشته باشد.

در این مقاله، قصد داریم ضمن برشمردن مزایایی که گفتاردرمانی در منزل برای شما خواهد داشت، بهترین مراکز گفتاردرمانی در منزل در تهران و راه‌های تماس با آن‌ها را معرفی نماییم.

گفتاردرمانی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

گفتاردرمانی یک روش توانبخشی است که با استفاده از تمرینات ویژه، به درمان مشکلات گفتاری و زبانی افراد می‌پردازد. این مشکلات می‌تواند به صورت مادرزادی به همراه کودک باشد یا پس از تولد و حتی در بزرگسالی به علت عوامل خارجی ایجاد گردد. این روش توسط یک گفتاردرمانگر حرفه‌ای انجام می‌شود و شامل تمریناتی برای بهبود تلفظ حروف، استفاده صحیح از زبان، تقویت عضلات گفتاری و رشد مهارت‌های ارتباطی است.

گفتاردرمانی می‌تواند به درمان مشکلاتی مانند لکنت زبان، اختلالات بلع، اختلالات ناشی از اوتیسم و… در کودکان کمک کند. گفتاردرمانی همچنین می‌تواند برای بزرگسالانی که به علت سکته مغزی دچار مشکل در گفتار شده‌اند یا به هر دلیلی اختلالی در صدای خود دارند، مفید باشد.

گفتاردرمانی در منزل در تهران چه مزایایی دارد؟

پزشک گفتار درمان در حال درمان پسر بچه

گفتاردرمانی در منزل می‌تواند به عنوان یک درمان تکمیلی با صورت کاملا مستقل مورد استفاده قرار گیرد. در اغلب موارد، این روش با مزایایی همراه است که باعث می‌شود نتایج آن، حتی از درمان حضوری چشمگیرتر باشد. بعضی از مزایای استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل در تهران شامل موارد زیر است:

  • راحتی و آسانی: انجام جلسات گفتاردرمانی در خانه، می‌تواند وقت و هزینه‌های مسافت و حضور در مراکز درمانی را کاهش دهد و فرصت‌های بیشتری برای درمان و تمرین فراهم کند.
  • برقراری ارتباط نزدیکتر: انجام جلسات گفتاردرمانی در منزل، فرصتی برای ارتباط نزدیکتر بیمار با درمانگر خواهد بود.
  • پیگیری روزمره: متخصص می‌تواند نتایج جلسات گفتاردرمانی را در زندگی روزمره فرد مشاهده کرده و راهنمایی‌های لازم را برای پیشرفت فرد ارائه نماید.
  • کاهش استرس:‌ آشنا بودن محیط خانه برای بیمار به ویژه کودکان، باعث می‌شود از ایجاد استرس پیشگیری شود. استرس می‌تواند باعث کاهش تمرکز گردد که اثربخشی تمرینات را کم خواهد کرد.
  • تنوع و انعطاف‌پذیری: گفتاردرمانی در خانه به متخصص امکان می‌دهد تا به طور خلاقانه‌تر و پویاتر به نیازها و مشکلات فرد پاسخ دهد و برنامه‌های درمانی را بر اساس محیط و شرایط فرد تنظیم کند.

گفتاردرمانی در منزل در تهران شامل چه خدماتی می‌شود؟

به طور کلی همه درمان‌های گفتاردرمانی در منزل نیز قابل ارائه هستند. بعضی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌توان به راحتی در منزل شما به درمان آن پرداخت شامل موارد زیر است:

  • لکنت زبان
  • اختلال گفتار سریع و ناواضح
  • اختلال واجی و اختلال بیان (تلفظ نادرست صداها/کلمات)
  • تاخیر در شروع گفتار کودکان
  • عوارض زبانی نشای از سکته مغزی
  • بیماری‌هایی که می توانند باعث اختلالات گفتاری شوند مانند اوتیسم، فلج مغزی، شکاف لب، سندرم داون
  • اختلالات صوتی با تشخیص مشکلات گوش و حلق و بینی
  • آفازی (زبان پریشی)

بهترین مراکز گفتاردرمانی در منزل در تهران

اگر قصد دارید از خدمات گفتاردرمانی در منزل استفاده کنید، می‌توانید از لیست زیر که بهترین مراکز ارائه خدمات گفتاردرمانی در منزل تهران هستند استفاده نمایید:

۱- مرکز توان بخشی توان هاب:

  • آدرس: بزرگراه همت، جنب برج میلاد، دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • تلفن: ۰۹۱۲۰۷۵۲۹۲۵
  • خدمات: توان هاب یکی از معتبرترین مراکز توانبخشی کشور است که انواع خدمات گفتاردرمانی در منزل را ارائه می‌دهد. از رایج‌ترین خدمات این مرکز می‌توان به درمان لکنت زبان، آفازی، اختلالات تلفظی، اختلالات یادگیری، عوارض ناشی از سکته مغزی، عوارض ناشی از اوتیسم، بیش فعالی و فلج مغزی، عوارض ناشی از پارکینسون و آلزایمر، اختلال بلع، اختلالات یادگیری، ضعف مهارت‌های اجتماعی و… اشاره کرد. این مجموعه تیم بسیار تخصصی دارد که باعث شده است به یکی از پرمتقاضی‌ترین کلینیک‌های گفتاردرمانی در منزل در تهران تبدیل شود.

۲- کلینیک طلوع طب:

  • آدرس: سعادت آباد، خیابان شادی، پلاک1، واحد4
  • تلفن: 91012121
  • خدمات: درمان انواع اختلالات کلامی، اختلال بلع، اختلالات شناختی، مشکل در روابط اجتماعی و…. در منزل

۳- کلینیک توانبخشی پایا:

  • آدرس: پاسداران، خیابان سوادکوهی، خیابان مسجد
  • تلفن: ۰۹۰۲۹۱۲۳۵۳۶
  • خدمات: درمان انواع مشکلات گفتاری، درمان عوارض فلج مغزی، لکنت زبان، تاخیر در گفتار، درمان کودکان اوتیسم و بیش فعال

۴- مرکز گفتار درمانی در منزل توانا:

  • تلفن: ۰۹۹۲۷۷۳۹۵۵۰
  • خدمات: درمان انواع مشکلات گفتاری و زبانی در کودکان و بزرگسالان

۵- کلینیک گفتاردرمانی خرم‌فر:

  • آدرس:  بلوار اندرزگو، بعد از تقاطع قیطریه، نبش عبداللهی جنوبی، ساختمان پزشکان پارسیان، پلاک ۷۲
  • تلفن:  09358162015
  • خدمات: گفتار درمانی و کاردرمانی انواع مشکلاتی ذهنی، حسی و حرکتی، درمان لکنت زبان و اختلال بلع

۶- مرکز گفتاردرمانی موسوی مهر:

  • آدرس: اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، ساختمان پزشکان صاحب قرانیه، واحد ۵۰۴
  • تلفن: 22288012
  • خدمات: تشخیص و درمان اختلالات گفتاری، اوتیسم و عوارض کم شنوایی، اختلال صوت و لکنت زبان، آفازی
پزشک گفتار درمان در حال درمان بیمار دچار اختلال گفتاری

گفتاردرمانی در منزل در تهران برای کودکان

کودکان ممکن است به علت عوامل ارثی دچار مشکلاتی در گفتار و زبان باشند. این مشکل می‌تواند به صورت خفیف مانند لکنت زبان در شرایط اضطرابی یا به صورت مشکلات جدی‌تر مانند بیماری‌هایی مانند اوتیسم و فلج مغزی  ظهور پیدا کند. گفتاردرمانی در این شرایط به کمک تمرینات ویژه‌ای می‌تواند عوارض گفتاری را درمان یا تا حدودی زیادی کاهش دهد. برخی از مشکلات گفتاری کودک نیز ممکن است به علت عوامل محیطی مانند اضطراب یا عدم مهارت کافی در استفاده از زبان و عضلات صورت به وجود آید. خوشبختانه این مشلات در اغلب موارد با یک برنامه‌ریز تمرینی صحیحی قابل درمان است. در بعضی موارد ممکن است از روان‌درمانی نیز به عنوان درمان تکمیلی در این اختلالات استفاده شود.

توصیه می شود کودکانی که روند گفتارشان دیرتر از همسالانشان آغاز می‌شود یا در تکلم مشکل دارند، در اسرع وقت و به محض شروع علائم تحت درمان قرار گیرند؛ زیرا هیچ محدودیت سنی برای شروع گفتاردرمانی کودکان وجود دارد. تجربه نشان داده است انجام تمرینات گفتاردرمانی در منزل، می‌تواند تا حد زیادی باعث همکاری بهتر کودک با درمانگر شود.  برای دریافت خدمات گفتاردرمانی در منزل تهران، می‌توانید با توان هاب تماس بگیرید.

دختر بچه در حال انجام تمرینات گفتار درمانی

گفتار درمانی در منزل در تهران برای بزرگسالان

علاوه بر مشکلاتی که ممکن است کودکان تجربه کنند، بزرگسالان نیز ممکن است به عوارضی دچار شوند که انجام گفتاردرمانی در منزل را ضروری کند. از رایج‌ترین دلایلی که باعث اختلالات گفتاری در بزرگسالان می‌شود، سکته مغزی است که کنترل زبان و عضلات فک و دهان را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین مواردی مانند ضربه مغزی، شوک‌های عصبی، پارکینسون و آلزایمر نیز می‌توانند از عوامل بروز این اختلالات باشند. علت‌های زمینه‌ای اختلالات گفتاری در بسیاری از موارد، باعث ضعف‌های حرکتی افراد نیز می‌گردند؛ از این رو، استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل در تهران، می‌تواند گزینه بسیاری خوبی برای بزرگسالان باشد. توان هاب یکی از تخصصی‌ترین مراکز ارائه خدمات گفتاردرمانی بزرگسالان است.

خدمات گفتاردرمانی در منزل توان هاب

توان هاب در زمینه گفتاردرمانی در منزل، خدمات متنوعی ارائه می‌دهد که می‌تواند با هر نوع شرایط و نیازهای بیماران سازگار باشد. برخی از خدمات رایج گفتاردرمانی در منزل تهران که توسط مرکز توانبخشی توان هاب ارائه می‌شود شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی و معاینه دقیق: متخصصان ما با حضور در منزل شما، فرایند مشاوره، معاینه و ارزیابی ابتدایی را آغاز خواهند کرد؛ تا با تشخیص علت دقیق، تصویر کاملی برای ادامه روند درمان داشته باشند.
  • ارائه برنامه درمانی: پس از معاینه دقیق و تشخیص علت مشکلات، برنامه شخصی‌سازی شده جامعی برای رفع اختلالات ارائه می‌گردد. این برنامه‌ها متناسب با نیاز و شرایط شما تهیه می‌شود تا در سریع‌ترین زمان بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.
  • انجام تمرینات ویژه گفتاردرمانی در منزل: پس از تهیه طرح درمان مناسب، درمانگران ما طی جلسات هماهنگ شده در منزل شما حضور می‌یابند و تکنیک‌های گفتاردرمانی را با بیمار تمرین می‌کنند؛ این تمرین‌ها شامل تکنیک‌های تقویت مهارت گفتاری، رفع مشکلات تلفظ، کمک به آواشناسی، تمرین ساخت جملات، واژه‌ها، تمرینات تقویت عضلات دهان و فک و… می‌شود.
  • پشتیبانی و راهنمایی به والدین و خانواده فرد: کمک به خانواده در فراهم کردن محیط حمایتی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و زبانی بیمار یکی از خدمات توان هاب است. کارشناسان ما با برگزاری جلسات تخصصی مشاوره با خانواده، به آن‌ها نحوه رفتار صحیح با بیمار، تمرین در منزل و… را آموزش می‌دهند.
  • پیگیری و پشتیبانی: یکی از مزایای قابل توجه توان هاب، پیگیری و پشتیبانی منحصر به فرد از بیمار است. شما می‌توانید در طول دوره درمان و حتی پس از آن، از پیشتیبانی و مشاوره متخصصان ما بهره‌مند شوید.
پزشک گفتار درمان در حالا درمان در منزل بیمار

جمع بندی

مشکلات ژنتیکی، عصبی و بعضی بیماری‌ها می‌توانند باعث بروز اختلالات گفتاری در کودکان و بزرگسالان شوند. این مشکلات در اغلب موارد، به کمک تکنیک‌های گفتاردرمانی قابل درمان هستند. با توجه به اینکه استرس و فشارهای عصبی نقش زیادی در به وجود آمدن و افزایش این مشکلات دارند، استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل می‌تواند تا حدود زیادی به کنترل این عوامل کند. همچنین استفاده از این خدمات می‌تواند دشواری رفت‌وآمد را از پیش پای سالمندان و کودکان بردارد. در صورتی که در تهران سکونت دارید، می‌توانید برای استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل در تهران با توان هاب تماس بگیرید.

فربد رضایی
فربد رضایی

کد نظام پزشکی: ک-د۲۹۸۱

کارشناسی کاردرمانی

کارشناسی ارشد مدیریت توانبخشی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

ثبت اختراع

دانشجوی نمونه کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی ایران

عضو استعداد‌های درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیپلم افتخار المپیاد کارآفرینی دانشجویان علوم پزشکی

فربد رضایی
فربد رضایی

کد نظام پزشکی: ک-د۲۹۸۱

کارشناسی کاردرمانی

کارشناسی ارشد مدیریت توانبخشی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

ثبت اختراع

دانشجوی نمونه کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی ایران

عضو استعداد‌های درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیپلم افتخار المپیاد کارآفرینی دانشجویان علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط