همه چیز درباره تعرفه و هزینه گفتاردرمانی

هزینه گفتاردرمانی

فارغ از اینکه بیمار کیست و دلیل ضعف او در تکلم چیست، دانستن هزینه گفتار درمانی قبل از شروع درمان برای تمام خانواده‌های توان‌خواه حائز اهمیت است. در واقع هزینه‌های جانبی کودکان مبتلا به اختلالات گفتاری، اوتیسم، فلج مغزی و … به‌قدری زیاد است که معمولا همه به‌دنبال ارزان‌ترین مرکز گفتار درمانی می‌گردند! اما این انتخاب چقدر عاقلانه است؟ آیا می‌توان کیفیت درمان و تجربه درمانگران را بی‌اهمیت شمرد و همه‌چیز را با قیمت سنجید؟ آیا ارزان‌ترین مرکز گفتاردرمانی، بهترین کیفیت خدمات را تضمین می‌کند؟ البته که نه! همراه ما باشید تا در ادامه مفصل درباره هزینه گفتار درمانی صحبت کنیم.

هزینه کلاس های گفتار درمانی

انجمن گفتاردرمانی ایران هرساله تلاش می‌کند هزینه جلسات گفتاردرمانی را براساس خدمات ارائه شده، مدرک تحصیلی گفتاردرمانگر و مدت زمان ارائه خدمات تعیین کرده و در اختیار مراکز گفتار درمانی قرار دهد.

به‌طور کلی عوامل مختلفی در تعیین هزینه کلاس‌های گفتار درمانی دخالت دارند. در درجه اول موقعیت مکانی و محلی که در آن زندگی می‌کنید حائز اهمیت است. بسته به اینکه محل زندگی فرد توان‌خواه در تهران یا شهرستان است، هزینه کلاس‌های گفتاردرمانی، به‌خصوص ارائه خدمات گفتاردرمانی در منزل، متفاوت خواهد بود. اما مهم‌ترین مسئله که بر قیمت هر جلسه گفتار درمانی تاثیر می‌گذارد، کیفیت مرکز گفتاردرمانی و تخصص و تجربه درمانگر است. هرچقدر درمانگری که انتخاب می‌کنید تخصص بیشتر و نام شناخته‌شده‌تری در زمینه درمانگری داشته باشد، هزینه جلسات طبیعتا بیشتر خواهد بود.

هزینه گفتاردرمانی در منزل

خدمات گفتاردرمانی در منزل با هدف راحتی و رفاه حال بیماران و توان‌خواهان انجام می‌شود. مراکز ارائه‌دهنده این خدمات مثل توان هاب، زحمت رفت‌و‌آمد تا مرکز درمان را از دوش بیمار برمی‌دارند و در عوض، درمانگر متخصص را روانه منزل او می‌کنند.

به همین خاطر هزینه هر جلسه گفتار درمانی در منزل توسط گفتار درمانگر عموما بیشتر از هزینه گفتار درمانی در مراکز درمان است. اما این میان مسئله مهمی هست که نباید فراموش کرد! مراکز ارزان‌تر معمولا درمانگرانی در اختیار بیمار می‌گذارند که شاید در تمامی زمینه‌ها به صورت عمومی فعالیت کند. اما درمانگرانی که ما در تیم توان هاب روانه منزل شما می‌کنیم، دقیقا در زمینه بیماری شما تخصص و تجربه دارند!

همچنین می توانید با روشی جدید که گفتار درمانی آنلاین نام دارد بیشتر آشنا شوید.

هزینه گفتار درمانی در منزل در توان هاب

ما در مرکز توان هاب تلاش می‌کنیم با ارائه بهترین کیفیت و بهترین متخصصان گفتاردرمانی، طول جلسات درمان را به حداقل برسانیم. به این ترتیب در نگاه کلی برایند هزینه درمان برای خانواده توانخواه به‌صرفه‌تر خواهد بود. از سوی دیگر در طول این مسیر به‌صورت کامل و تمام قد در کنار شما هستیم و کیفیت ارائه شده را تضمین می‌کنیم. یعنی اگر از خدمات دریافت‌شده رضایت نداشته باشید، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت!

درمانگران توان هاب طی یک پروتکل اعتبارسنجی و مصاحبه سختگیرانه انتخاب می‌شوند و هر یک از آنها در زمینه‌های مختلف تخصص دارند تا بهترین تمرینات و درمان‌ها را با توجه به وضعیت فرد ارائه دهند.

هزینه گفتار درمانی کودکان و بزرگسالان

اکثر مراکز گفتاردرمانی تفاوت قابل ملاحظه‌ای در هزینه گفتار درمانی کودکان و هزینه گفتار درمانی بزرگسالان اعمال نمی‌کنند. بلکه هزینه جلسات بسته به نوع خدمات و طول مدت هر جلسه تعیین می‌شود. فرضا اگر قرار به ارزیابی اختلالات گفتار و زبان، مشکلات بلع یا پردازش شنیداری، درمان انفرادی یا گروهی اختلالات کودک یا بزرگسال باشد، قیمت جلسات درمان متغیر خواهد بود.

مقاله راهنمای جامع درمان موثر لکنت زبان از دست ندهید.

کاهش هزینه جلسات گفتار درمانی

اگر به دنبال کاهش هزینه جلسات گفتار درمانی هستید، پیشنهاداتی برای شما داریم. از آنجا که بسیاری از بیمه‌های پایه همچون بیمه تامین اجتماعی خدمات گفتاردرمانی را پوشش نمی‌دهند، بهتر است دنبال مرکز گفتار درمانی طرف قرارداد بیمه ایران یا مرکز گفتار درمانی با بیمه تامین اجتماعی نباشید. در عوض می‌توانید هزینه پرداخت‌شده برای جلسات گفتار درمانی را از بیمه تکمیلی دریافت کنید.

تقویت مهارت‌های کلامی کودک با بازی‌های کلامی و کتاب‌های گفتاردرمانی، مناسب‌سازی محیط برای رشد کلامی فرد و استفاده از خدمات بیمه‌های مکمل می‌توانند در کاهش هزینه گفتاردرمانی موثر باشند. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره سقف پوشش هزینه گفتاردرمانی با بیمه تکمیلی که تحت پوشش آن هستید، صحبت کنید.

گفتار درمانی رایگان

فریب تبلیغات عجیب و شعارهای باورناپذیر مثل گفتار درمانی رایگان را نخورید. خدمات باکیفیت و تخصصی هیچ‌کجا رایگان ارائه نمی‌شود. البته برخی از مراکز گفتاردرمانی طبق سیاست‌هایی که دارند، چند جلسه ابتدایی را رایگان ارائه می‌دهند تا مراجعان از کیفیت جلسات اطمینان قطعی پیدا کنند. سپس برای ادامه جلسات درمان، هزینه گفتار درمانی را به‌طور کامل دریافت می‌کنند. به این ترتیب انتخاب درمانگر برای خانواده توان‌خواه راحت‌تر و اطمینان آنها از اثربخشی جلسات درمان بیشتر خواهد بود.

مطالعه مقاله گفتار درمانی کودک ۷ ساله از دست ندهید.

کلام آخر

تفاوت تعرفه کلینیک‌های گفتاردرمانی بی‌دلیل و حکمت نیست! هزینه گفتار درمانی به عوامل مختلفی از جمله نوع ارائه خدمات، مدت زمان خدمات، مدرک تحصیلی گفتاردرمانگر، تخصص درمانگر در زمینه اختلالات مختلف، موقعیت مکانی و غیره بستگی دارد. ما در مرکز توان هاب با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات گفتار درمانی در منزل، روند درمان را کوتاه می‌سازیم تا بعد از این، هیچ کودک یا بزرگسالی قربانی گرانی خدمات گفتار درمانی نباشد.

بزرگ‌ترین مسئولیت ما در تیم پویای توان هاب مراقبت از سلامت جامعه توان‌خواهان است. ما در خانواده توان هاب تنها یک هدف داریم و آن اینکه کلیه خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و ارتوپدی را به‌صورت تخصصی در منزل شما عزیزان ارائه دهیم. در راستای تحقق این هدف، مشاوره تخصصی توان هاب برای شما عزیزان رایگان است و با ثبت درخواست تماس، کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند و به‌محض شروع درمان، درمانگران ما با کلیه تجهیزات لازم در منزل شما حضور پیدا خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط