گفتاردرمانی : تسکین دهنده و کاهش دهنده اضطراب

گفتاردرمانی : تسکین دهنده و کاهش دهنده اضطراب

دلایل زیادی وجود دارد که والدین ممکن است به دنبال خدمات یک متخصص گفتاردرمانی برای فرزند خود باشند. لکنت زبان آپراکسی گفتار و اختلال بیان همه مشکلات ارتباطی هستند. بچه های بررگتر  ممكن است نسبت به توانایی گفتار خودآگاهی داشته باشند، تقریباً از هر 12 كودك یك كودك از نوپا تا نوجوان به اختلال گفتار دچار است. آنها ممکن است از مراجعه به یک گفتاردرمانگر برای اولین بار اکراه داشته باشند یا عصبی شوند.

گفتاردرمانی گام مهمی برای کمک به کودک در بهبود توانایی برقراری ارتباط موثر با اطرافیانش است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی کاهش نگرانی کودک شما ذکر شده تا شما در جلسات گفتاردرمانی بیشترین بهره را ببرد.

با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید

عوامل زیادی در تأخیر گفتاری نقش دارند. یکی از آنها کم شنوایی موقت بر اثر عفونت گوش است. کودکانی که چندین عفونت گوش را تجربه می کنند، در درک و بیان کردن صداها مشکل بیشتری دارند. پزشک متخصص اطفال می تواند این مورد را برای کودک شما توضیح دهد و به او اطمینان دهد که با گفتاردرمانی غلبه بر این نوع مشکل گفتاری آسان است. درباره گفتاردرمانی بزرگسالان چه می دانید ؟ برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله گفتاردرمانی برای بزرگسالان را مطالعه نمایید.

با متخصص گفتاردرمانی خود آشنا شوید

قبل از اینکه کودک خود را به یک گفتاردرمانگر معرفی کنید، وقت بگذارید و در مورد تجربه، تحصیلات و مدارک وی تحقیق کنید. از روش هایی که گفتاردرمانگر در شرایط مشابه برای کمک به کودک به کار برده سوال کنید. هنگام بحث در مورد مدارک تحصیلی آن ها، اطمینان حاصل کنید که آن ها مدرک خود را از یک کالج کاملاً معتبر کسب کرده اند. بخاطر داشته باشید که بسیاری از گفتاردرمانگران اگر در منطقه ای بدون دسترسی به این رشته بسیار تخصصی زندگی کنند، ممکن است دوره آموزشی خود را بصورت آنلاین گذرانده باشند که این روزها بسیاری از مراکز آموزشی مشهور برنامه هایشان را به صورت آنلاین ارائه می دهند. دیس آرتری چیست؟ برای اطلاعات بیشتر درباره دیس آرتری می توانید مقاله گفتاردرمانی برای دیس آرتری مطالعه نمایید.

به کودکان خود یادآوری کنید که آن ها تنها نیستند

از نظر آماری، در یک کلاس بیست نفری از کودکان، دو نفر نوعی تأخیر گفتاری یا مشکل گفتاری را تجربه می کنند. به کودک خود یادآوری کنید که او در این مشکل تنها نیست و این یک مورد قابل درمان بوده و بسیاری ازکودکان هم سن و سال خود با این مشکل روبرو هستند. اختلالات گفتاری چنان شایع است که مدارس سراسر کشور ملزم به ارائه خدمات آموزش ویژه به کودکان مبتلا به مشکلات گفتاری هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره تمرینات گفتاردرمانی کودکان می توانید مقاله 14 تمرین گفتاردرمانی برای کودکان مطالعه نمایید.

آموزش دیدن کودکان با استفاده از گفتاردرمانی

روش های جایگزین درمانی را در نظر بگیرید

از سه سالگی در صورت تشخیص مشکل گفتاری، کودکان مجاز به استفاده از خدمات گفتاردرمانی هستند. این روش درمانی معمولاً در مدرسه های دولتی که در آن تقسیم بندی شده است صورت می گیرد. اما این کار ممکن است خصوصاً برای  نوجوانان شرم آور باشد یا برای بچه های کوچکتر که هرگز به مدرسه نرفته اند باعث ایجاد وحشت و خجالت کند. برای این دانش آموزان، گفتار درمانی از راه دور گزینه ای است که ممکن است به کاهش دلهره و نگرانی آنها کمک کند. آسیب شناسی گفتار، روش درمان آنلاین را پیشنهاد می دهد که بسیار ساده و راحت است و کیفیت بالایی را برای افراد در هر سنی  ارائه می‌دهد. گفتاردرمانی آنلاین می تواند در خلوت خانه  شما انجام شود، بنابراین فرزند شما مجبور نیست که از دریافت خدمات تکمیلی نگران باشد.

همچنین برای اطلاعات درباره کودکان اوتیسم می توانید مقاله گفتاردرمانی برای کودکان اوتیسم مطالعه نمایید.

آسیب شناسی گفتار با روش درمان آنلاین

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های گفتاری و زبانی کودکان در سنین مختلف و روش های گفتاردرمانی مناسب آنها، می توانید به مقالات گفتاردرمانی برای کودک 2 ساله، گفتاردرمانی برای کودک 3 ساله و گفتاردرمانی برای کودک 5 ساله مراجعه نمایید

روی مزایا تمرکز کنید

در حالی که کودکان کوچکتر ممکن است متوجه مسئله گفتاری خود نباشند اما کودکان بزرگتر مشکلات انزوا و نداشتن عزت نفس را تجربه می‌کنند. یک جستجوی سریع برای “گفتاردرمانی قبل و بعد” انجام دهید. خواهید دید که در پیدا کردن ویدئوهای گفتار درمانی هیچ مشکلی نخواهید داشت. به فرزند خود یادآوری کنید که این ابزاری است که می تواند برای تقویت توانایی ارتباطی خود تا آخر عمر استفاده کند. به خاطر داشته باشید که ممکن است نوجوان شما مشکلات عزت نفس مربوط به گفتار خود را نیز تجربه کند. با اجازه دادن به او برای شرکت در فعالیت هایی که در آنها احساس برتری دارد، تمرکز روی استعدادهای او، مانند مهارت در ورزش یا توانایی هنری  می توانید به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس او کمک کنید.

سرانجام، به کودک خود اطمینان دهید که برای همیشه در گفتاردرمانی حضور نخواهد داشت. به او آگاهی دهید که گفتاردرمانگر هنگام تعیین یک روش مناسب، با بررسی شدت مشکل و تعیین تعداد دفعاتی که در خانه تمرین می کنند چیزهای زیادی را در نظر دارد.

گفتاردرمانی می تواند زندگی کودک شما را به سمت بهتر تغییر دهد. او ممکن است از مراحل اولیه مضطرب و ناراحت کننده باشد اما وقتی یاد گرفت که بر موانع زبان غلبه کند، خوشحال خواهد شد که برای کمک به او ابتکار عمل را در پیش گرفتید.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط