معرفی انواع روش های درمان خانگی لکنت زبان

درمان خانگی لکنت زبان

لکنت زبان یک اختلال گفتاری است که بر روانی گفتار و بیان فرد تأثیر می‌گذارد. افرادی که لکنت زبان دارند اغلب در مکالمه روزمره و بعضاً ارتباطات اجتماعی خود با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که بر عزت نفس آن‌ها تأثیر گذار است.

با وجود اینکه درمان‌های مختلف و تکنیک‌های حرفه‌ای برای درمان لکنت زبان در دسترس است، ترجیح بسیاری از افراد بهبود گفتار با درمان‌های خانگی است. بنابراین قصد داریم در این مطلب به درمان خانگی لکنت زبان برای بزرگسالان و کودکان بپردازیم. همچنین در این راهنما روش‌ها و تکنیک‌های مختلف درمان لکنت زبان در منزل مانند طب سنتی یا درمان گیاهی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

بررسی درمان لکنت زبان در منزل

آشنایی و شناخت درمان‌های خانگی برای لکنت زبان طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بهترین گزینه را انتخاب کنند. برخی از این درمان‌های خانگی ممکن است برای یک فرد معجزه کنند، این در حالی است که همین درمان احتمال دارد تأثیر متفاوتی بر فرد دیگری داشته باشد. بنابراین مهم است که با ذهنی باز به شناخت این درمان‌ها رفته و در مورد نتایج صبور باشید.

روش‌ها و تکنیک‌های درمان لکنت زبان متنوع و شدت و علائم این اختلال در هر فرد نیز متفاوت است. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به هرکاری با متخصصان و ارائه دهندگان خدمات توانبخشی مشورت کنید. بدین منظور مجموعه توانبخشی توان هاب با ارائه سرویس رایگان مشاوره با متخصصان و گفتاردرمانگران خود به شما عزیزان، در راستای سلامت عموم جامعه کوشیده و در طول این مسیر همراه شما خواهد بود. در ادامه اما نگاهی خواهیم انداخت به روش‌های مختلف درمان خانگی لکنت زبان، برای آن دسته از عزیزانی که به دنبال راهکارهای خانگی برای بهبود روانی گفتار خود هستند.

یوگا و تمرینات تنفسی

یوگا و تمرینات تنفسی نقش بسیار مفیدی در کاهش علائم و بهبود کلی لکنت زبان دارند. تمرین پوز‌های یوگا که بر آرامش تمرکز دارد، به افراد کمک می‌کند تا از تنش زندگی روزمره خود رها شده و ذهنی آرام داشته باشند. از بهترین حرکات یوگا در این زمینه می‌توان به حرکت کشش کودک و حالت جسد اساره کرد. علاوه بر این، تمرینات تنفسی خاص مانند تنفس متناوب از سوراخ بینی یا تکنیک تنفس شیر به افراد دارای لکنت زبان کمک می‌کند تا ریتم تنفس خود را تنظیم کرده و از این طریق روانی گفتار خود را بهبود بخشند.

تمرینات بیان و زبان برای لکنت

تمرینات بیان و زبان

تقویت عضلات درگیر در تولید گفتار می‌تواند تاثیر مثبتی بر درمان لکنت زبان داشته باشد. تمرینات مفصلی مانند چرخاندن زبان، به افراد دارای اختلال لکنت زبان کمک می‌کند تا تلفظ و هماهنگی صدا و گفتار خود را بهبود بخشند. به علاوه تمرینات زبان مانند لمس نوک زبان به قسمت‌های مختلف دهان یا حرکت دادن آن طبق یکسری الگوهای خاص نیز به کاهش لکنت زبان کمک می‌کند.

داروهای گیاهی

داروهای گیاهی قرن‌هاست که برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله لکنت زبان استفاده می‌شود. برخی از گیاهان مانند بابونه و بادرنجبویه به دلیل خواص آرام بخش خود شناخته شده‌اند و به کاهش اضطراب و تنش ناشی از لکنت زبان کمک می‌کنند. جالب است بدانید که گیاهانی مانند جینسینگ و جینکو بیلوبا عملکرد شناختی را بهبود بخشیده و روانی گفتار افراد دارای لکنت زبان را تا حد زیادی تقویت می‌کنند. با این حال بهتر است که قبل از استفاده از داروهای گیاهی با یک متخصص و یا توانبخش مشورت کنید و از عوارض جانبی بالقوه این گیاهان دارویی باخبر شوید. در ادامه این مطلب بیشتر به موضوع درمان گیاهی لکنت زبان خواهیم پرداخت. پیش از آن اما درمان لکنت زبان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در خانه را بررسی می‌کنیم.

درمان لکنت زبان بزرگسالان در خانه

بزرگسالانی که از اختلال لکنت زبان رنج می‌برند بیش از هر فرد دیگری احتمال دارد که از روش‌های خانگی برای مدیریت و درمان لکنت زبان خود استفاده کنند. چندین روش خانگی وجود دارد که می‌توان آنها را در خانه انجام داد. برخی از تکنیک‌های درمان لکنت زبان بزرگسالان در خانه عبارتند از:

تکنیک‌های اصلاح گفتار

تکنیک‌های اصلاح گفتار به بزرگسالانی که لکنت زبان دارند کمک می‌کند تا به گفتار روان‌تری دست پیدا کنند. تکنیک‌هایی مانند روش شروع آسان (easy onset) و یا تماس نرم (light contact)، ه درمان لکنت زبان کمک می‌کنند. روش شروع آسان تکنیکی است که در آن افراد به تدریج کلمات را با حداقل تنش ادا می‌کنند . همچنین تماس نرم تکینیکی است که در آن حرکات مفصلی به صورت ملایم و آرام انجام می‌گیرند. علاوه بر این، استفاده از مکث در طول مکالمه به افراد دارای اختلال لکنت زبان کمک می‌کند تا سرعت گفتار را مدیریت کرده و روانی گفتار خود را بهبود بخشند.

پیشنهاد می شود مقاله گفتار درمانی بزرگسالان را مطالعه نمایید.

تکنیک‌های اصلاح گفتار

تکنیک‌های ذهن آگاهی و آرامش

تمرین تکنیک‌های تمرکز حواس و آرامش می‌تواند به بزرگسالان کمک کند استرس و اضطراب ناشی از لکنت زبان خود را مدیریت کنند. مدیتیشن ذهن آگاهی، تمرینات تنفس عمیق و آرام سازی عضلانی باعث ایجاد آرامش در ذهن شده و لکنت زبان را کاهش می‌دهد. گنجاندن این تکنیک‌ها در روتین روزمره و در طول زمان، به بهبود روانی گفتار کمک شایانی می‌کند.

درمان لکنت زبان کودکان در خانه

والدین و خانواده‌ها با گنجاندن درمان‌های خانگی لکنت زبان در برنامه‌های روزانه خود نقش مهمی در کمک به کودکانی که لکنت زبان دارند، ایفا می‌کنند. ناگفته نماند که این درمان‌ها صرفاً مکمل درمان حرفه‌ای هستند. در واقع این درمان‌ها بیشتر به عنوان یک کاتالیزگر برای روش‌های درمانی حرفه‌ای مانند گفتاردرمانی عمل می‌کنند. در ادامه با برخی روش‌های درمان خانگی لکنت زبان برای کودکان آشنا خواهیم شد.

ایجاد یک محیط حمایتی

ایجاد یک محیط حمایتی برای کودکانی که لکنت زبان دارند برای رفاه عاطفی و بهبود گفتار آنها ضروری است. کودکان خود را به ارتباط باز و گوش دادن فعال تشویق کرده و به آن‌ها اجازه دهید افکار و احساسات خود را بدون ترس از قضاوت بیان کنند. از تمام کردن جملات یا قطع صحبت‌های آنها خودداری کنید، این کار اضطراب کودکان را افزایش داده و مانع روان صحبت کردن و حفظ تمرکز آنها می‌شود. فراموش نکنید که اگر خانه یک مکان امن و بدون تنش باشد، کودک مسیر درمان لکنت زبان را سریع و آسان طی خواهد کرد. به همین منظور نیز مجموعه توان هاب با ارائه سرویس و خدمات توانبخشی و گفتار درمانی در منزل، شما والدین عزیز را در مسیر درمان فرزند دلبندتان همراهی می‌کند. تیم حرفه‌ای توان هاب متشکل از متخصصان، کارشناسان و درمانگرانی است که با تجهیزات کامل به منزل شما آمده و کودک شما را در محیط امن خانه درمان می‌کنند.

همچنین مقاله لکنت زبان در کودکان 6 ساله از دست ندهید.

درمان لکنت زبان کودکان در خانه

گفتار آهسته و با طمأنینه

الگوبرداری از گفتار آهسته و باطمأنینه به کودکان کمک می‌کند تا الگوی گفتاری روان‌تری داشته باشند. بنابراین هنگام کار با کودک خود در منزل آهسته و واضح صحبت کنید و بر مکث بین کلمات تاکید کنید. با این کار کودک را تشویق کنید تا از این الگوی گفتاری تقلید کند. شما والد عزیز می‌توانید هنگامی که کودکتان روان صحبت می‌کند او را با یک هدیه کوچک یا کلمات مثبت تشویق کنید. این کار علاوه بر برای حفظ اثر یادگیری، باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس کودک نیز می‌شود.

قصه گویی و بلندخوانی

مشارکت دادن کودکان در قصه گویی و خواندن با صدای بلند می‌تواند به بهبود روانی گفتار آنها کمک کند. کودک خود را تشویق کنید تا با صدای بلند کتاب بخواند. به او اجازه دهید گفتار و بیان خود را در یک محیط امن تمرین کند. قصه‌گویی را در برنامه‌های روزمره او بگنجانید و به کودک فرصتی برای ابراز وجود و ایجاد اعتماد به نفس در صحبت کردن بدهید.

مطالعه مقاله درمان لکنت زبان در کودکان 5 ساله از دست ندهید.

درمان لکنت زبان نوجوانان در خانه

نوجوانانی که با اختلال لکنت زبان دست و پنجه نرم می‌کنند معمولاً نسبت به همسن و سالان خود با چالش‌های منحصر به فردی روبرو هستند. درمان خانگی لکنت زبان برای این دسته از نوجوانان گزینه مناسب‌تری نسبت به درمان در کلینیک‌های توانبخشی است. بنابراین اگر شما نیز نوجوانی دارید که تمایلی به مراجعه به کلینیک‌های توانبخشی و گفتار درمانی ندارد، می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. لازم به ذکر است این درمان‌ها نیز باید طبق تشخیص و صلاحدید گفتار درمانگر حرفه‌ای صورت پذیرد. در غیر این صورت روند درمان با موفقیت پیش نرفته و امکان دارد نوجوان سرخورده شود.

بدین ترتیب شما والد عزیز و دغدغه‌مند می‌توانید بعد از مشاوره با کارشناسان و متخصصان مجموعه توان هاب، از خدمات توانبخشی و گفتار درمانی این مرکز در منزل خود استفاده کنید. کادر مجرب توان هاب سالهاست که خدمات توانبخشی و گفتار درمانی را در منزل شما عزیزان ارائه می‌دهد. خبر خوب اینکه تیم توان هاب با کلیه تجهیزات مورد نیاز در منزل شما حضور پیدا می‌کنند. در ادامه اما نگاهی خواهیم انداخت به تکنیک‌های مختلف درمان لکنت زبان نوجوانان در خانه.

تمرین سخنرانی عمومی در خانه

سخنرانی در جمع برای نوجوانانی که لکنت زبان دارند، چالش برانگیز است. بنابراین به عنوان یک راه خانگی برای درمان لکنت زبان می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید تا سخنرانی در جمع را تمرین کنند. تمرین سخنرانی در جمع می‌تواند در محیط امن خانه یا در جمع دوستان نزدیک باشد.  شما همچنین می‌توانید به تدریج پیچیدگی موقعیت سخنرانی را افزایش داده و به آن‌ها اجازه دهید اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورند.

گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یکی از اعضای خانواده می‌تواند تفاوت قابل توجهی در نگرش یک نوجوان دارای لکنت زبان، نسبت به گفتار و بیان خود ایجاد کند. بنابراین حتماً هر روز زمانی را به گوش دادن به فرزندتان اختصاص دهید. این زمان می‌تواند بعد از برگشت فرزندتان از مدرسه باشد. در این زمان به خصوص او چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن در مورد تجربیات و اتفاقات مدرسه دارد. گوش دادن با کیفیت به فرزند شما این امکان را می‌دهد که بداند شما در کنار او هستید و این موضوع تنش و استرس او را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. البته توجه کنید که به هیچ عنوان نباید در زمان گوش دادن به او پیشنهاد یا دستوری ‌دهید، مخصوصاً در مورد نحوه گفتار او!

درمان لکنت زبان نوجوانان در خانه

درمان گیاهی لکنت زبان

داروهای گیاهی مدت‌هاست که برای مدیریت بیماری‌های مختلف از جمله لکنت زبان استفاده می‌شود. در واقع برخی از گیاهان پتانسیل زیادی برای بهبود روانی گفتار و درمان لکنت زبان دارند. برخی از این گیاهان دارویی را در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

درمان گیاهی لکنت زبان در کودکان

برخی از گیاهان دارویی تاثیر زیادی در روند درمان لکنت زبان کودکان دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. اما فراموش نکنید که قبل از مصرف داروهای گیاهی برای لکنت زبان در کودکان، حتماً با یک متخصص مشورت کنید. برای این منظور می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با کارشناسان و متخصصان مجموعه توان هاب مشاوره کنید. کافیست وارد سایت مجموعه توانبخشی توان هاب شده، روی گزینه درخواست تماس کلیک کرده و بعد از آن تیم پشتیبانی توان‌هاب در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

بابونه

بابونه به دلیل خواص آرامش بخش معروف است و اغلب برای کاهش اضطراب استفاده می‌شود. برای تسهیل مصرف کودکان می‌توان بابونه را به صورت دمنوش، چای یا به شکل کپسول استفاده کرد. مصرف چای بابونه می‌تواند به ویژه قبل از موقعیت‌های تنش زا مانند صحبت کردن در جمع یا قبل از رفتن به مدرسه آرام بخش باشد. این گیاه جادویی به کودکان دارای اختلال لکنت زبان کمک می‌کند تا سطح استرس خود را مدیریت کرده و گفتار روان‌تری داشته باشند.

مطالعه مقاله درمان لکنت زبان ناگهانی در کودکان از دست ندهید.

مصرف بابونه برای درمان لکنت زبان

بادرنجبویه

بادرنجبویه یکی دیگر از گیاهانی است که اثرات آرامش بخش دارد. این گیاه  را می‌توان به صورت چای و دمنوش مصرف یا به صورت مکمل‌های گیاهی از داروخانه‌ها خریداری کرد.

جینسینگ

جینسینگ یک گیاه دارویی محبوب است که به دلیل خواص تقویت کننده شناختی آن استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که جینسینگ به بهبود روانی گفتار در برخی از کودکانی که لکنت زبان دارند، کمک می‌کند. جینسینگ را می‌توان به صورت کپسول یا پودر و تحت راهنمایی یک متخصص استفاده کرد.

مصرف جینسینگ برای درمان لکنت زبان

درمان لکنت زبان بزرگسالان با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی را می‌توان به عنوان یک درمان مکمل برای مدیریت لکنت زبان در بزرگسالان مورد استفاده قرار داد. برخی از داروهای گیاهی که برای درمان لکنت زبان بزرگسالان توصیه می‌شوند، عبارتند از:

جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا گیاهی است که عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد. بسیاری از افراد پس از استفاده از جینکو بیلوبا، بهبود در روانی گفتار و کاهش علائم لکنت زبان را گزارش کرده‌اند. شما نیز برای درمان خانگی لکنت زبان خود می‌توانید این گیاه دارویی را به صورت کپسول یا دمنوش مصرف کنید. البته توجه کنید که مصرف این گیاه باید با تشخیص و رعایت دستورالعمل‌های یک متخصص یا گفتاردرمانگر باشد.

گوتو کولا

گیاه گوتوکولا سرشار از مواد مغذی است و برای افزایش تمرکز به خوبی عمل می‌کند. این گیاه دارویی همچنین به بیماری‌های مرتبط با اعصاب کمک کرده و خستگی عصبی ناشی از استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. گوتوکولا را می‌توان به صورت چای یا به شکل کپسول مصرف کرد.

گوتو کولا برای درمان لکنت زبان

آشواگاندا

گیاه آشواگاندا در کاهش استرس، از دست دادن حافظه و درمان لکنت زبان تاثیر زیادی دارد. گیاه آشواگاندا یک آنتی اکسیدان عالی است و خواص ضد التهابی دارد. این گیاه نه تنها به بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند بلکه دارای خواص فوق العاده‌ای برای تغذیه مغز است. در واقع این گیاه عملکرد مغز را سریع‎تر و دقیق‌تر می‌کند. به همین دلیل نیز این گیاه جادویی تاثیر فوق العاده‌ای روی بهبود لکنت زبان به خصوص در بزرگسالان دارد.

درمان لکنت زبان در طب سنتی

با وجود پیشرفت علم و درمان‌ حرفه‌ای لکنت زبان، بسیاری از افراد معتقدند که طب سنتی تاثیر زیادی روی بهبود لکنت زبان و روانی گفتار دارد. طب سنتی بیش از هرچیزی روی مصرف گیاهان دارویی، سبزیجات، میوه و یا تکنیک‌های دیگر مانند طب سوزنی، طب سنتی اسلامی و غیره تمرکز دارد. هرچند که درمان قطعی لکنت زبان در طب سنتی تایید نشده است؛ اما نمی‌توان آن را با قطعیت رد یا انکار کرد. بنابراین در ادامه تاثیر طب سنتی روی درمان لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان و برخی تکنیک‌های این روش درمانی را بررسی خواهیم کرد.

درمان لکنت زبان در بزرگسالان با طب سنتی

تکنیک‌های مختلف درمان لکنت زبان با طب سنتی، رویکردهای جامعی را برای درمان این اختلال در بزرگسالان ارائه می‌دهند. دو تکنیک مشهور و پرکاربرد آیورودا یا طب سوزنی چینی (TCM) نام دارد. این رویکردها بر تعادل بدن، ذهن و روح برای ارتقای سلامت کلی بدن و روانی گفتار تمرکز دارند. برخی از روش‌های طب سنتی که روی بهبود لکنت زبان در بزرگسالان تاثیر مثبتی دارند عبارتند از:

آیورودا

در طب سنتی آیورودا اعتقاد بر این است که لکنت زبان ناشی از عدم تعادل ویژگی‌های فیزیکی، ذهنی و رفتاری فرد است. درمان‌ آیورودا برای لکنت زبان اغلب شامل گیاهان خاص، اصلاح رژیم غذایی و تغییرات سبک زندگی باشد.

طب سوزنی (TCM)

در TCM یا طب سوزنی، لکنت زبان اغلب با عدم تعادل در نواحی کلیه یا کبد همراه است. بدین ترتیب بسیاری از افراد ترکیب طب سوزنی، داروهای گیاهی و تنظیم رژیم غذایی را برای درمان قطعی لکنت زبان توصیه می‌کنند. در طب سوزنی سوزن‌های نازک در نقاط خاصی از بدن قرار گرفته و با ایجاد تعادل در جریان انرژی و ارتقای سلامت کلی بدن، لکنت زبان را بهبود می‌بخشند. با این وجود طب سوزنی به عنوان یک درمان جانبی برای لکنت زبان در بزرگسالان عمل می‌کند.

طب سوزنی برای درمان لکنت زبان

تمرینات ذهن و بدن

طب سنتی اغلب بر ارتباط بین ذهن و بدن تأکید دارد. تمرین‌هایی مانند چی‌گونگ، تای چی یا یوگا به افراد در مدیریت استرس، تقویت آرامش و بهبود لکنت زبان کمک می‌کنند. بزرگسالانی که لکنت زبان دارند، با گنجاندن این تمرینات در برنامه‌های روزمره خود، روانی گفتار و لکنت زبان خود را بهبود می‌بخشند.

مطالعه مقاله درمان لکنت زبان کودک سه ساله از دست ندهید.

درمان لکنت زبان کودکان با طب سنتی

در طب سنتی اعتقاد بر این است که لکنت زبان در کودکان، ناشی از گرمی بیش از حد مغز یا سردی بیش از حد عضله زبان است.

طب سنتی برای حل این مشکلات در کودکان رژیم غذایی خاصی را پیشنهاد می‌دهد. چراکه بسیاری از روش‌های درمانی در طب سنتی مانند طب سوزنی یا یوگا و تای چی و غیره برای کودکان سخت یا غیر قابل اجراست. بنابراین در ادامه برخی مواد غذایی که از نظر طب سنتی برای درمان لکنت زبان در کودکان مناسب است را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

درمان لکنت زبان کودکان با طب سنتی

مصرف انار

انار آنتی اکسیدان قوی است و طب سنتی روی تاثیر آن بر بهبود لکنت زبان تاکید زیادی دارد. بدین ترتیب در درمان گیاهی لکنت زبان در کودکان، مصرف انار قبل از دو سالگی به شدت توصیه می‌شود.

مصرف برگ بو

برگ بو نیز یکی از گیاهان دارویی است که با خواص درمانی خود تاثیر زیادی روی بهبود لکنت زبان کودکان دارد. جویدن این گیاه به خصوص در سنین پایین باعث کاهش ضخامت زبان و روانی گفتار می‌شود. همچنین سوزاندن برگ بو در خانه نیز باعث کاهش سطح استرس و اضطراب کودک می‌شود. بدین ترتیب سوزاندن برگ بو برای کودکانی که بر اثر اضطراب دچار لکنت زبان می‌شوند، مفید است.

مصرف روغن براهمی

گیاه براهمی یکی از گیاهانی است که در درمان لکنت زبان کودکان با داروی گیاهی نقش مهمی ایفا می‌کند. این گیاه عملکرد مغز را بهبود بخشیده و برخی از اثرات شگفت انگیز آن روی بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر ثابت شده است. یکی دیگر از اثرات شگفت انگیز این گیاه روی سیستم عصبی است. در واقع مصرف این گیاه به افزایش توانایی‌های ذهنی کودکان کمک می‌کند. روغن این گیاه نیز تاثیرات مثبتی روی آرام شدن ماهیچه‌های بدن دارد. بدین منظور چند قاشق غذاخوری از این روغن را باید گرم کرد و بعد از آن روی پوست سر ماساژ داد. مصرف روغن براهمی و ماساژ آن روی سر به صورت روزانه تاثیر قابل توجهی روی بهبود لکنت زبان کودکان دارد.

مطالعه مقاله درمان لکنت زبان ناشی از ترس را از دست ندهید.

کلام آخر

لکنت زبان یک اختلال گفتاری چالش برانگیز برای کودکان و بزرگسالان است. با این حال با روش‌های درمانی مختلف، افراد می‌توانند کنترل گفتار خود را دوباره به دست آورند. با گنجاندن درمان‌های خانگی یا مصرف گیاهان دارویی، افراد دارای اختلال لکنت زبان می‌توانند روانی گفتار خود را بهبود بخشند. اما درمان خانگی لکنت زبان و یا درمان‌های گیاهی یا سنتی به هیچ عنوان جای درمان حرفه‌ای را نمی‌گیرند. در حقیقت درمان‌های گیاهی یا سنتی تنها به عنوان یک درمان جانبی و مکمل عمل می‌کنند. بنابراین اگر لکنت زبان فرد توانخواه ادامه یابد یا بدتر شود، مشورت با یک متخصص یا گفتار درمانگر الزامیست.

بزرگ‌ترین مسئولیت ما در تیم پویای توان هاب مراقبت از سلامت جامعه توان‌خواهان است. ما در خانواده توان هاب تنها یک هدف داریم و آن اینکه کلیه خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و ارتوپدی را به‌صورت تخصصی در منزل شما عزیزان ارائه دهیم. در راستای تحقق این هدف، مشاوره تخصصی توان هاب برای شما عزیزان رایگان است و با ثبت درخواست تماس، کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند و به‌محض شروع درمان، درمانگران ما با کلیه تجهیزات لازم در منزل شما حضور پیدا خواهند کرد.

منابع:

stamurai.com

alwaysayurveda.com

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

بیشتر بخوانید | مقالات مرتبط